ضمن دستور برای پیگیری وضعیت نفتکش ایرانی ارائه شد تحلیل و راهکارهای «لاریجانی» درباره حوادث ۲۰ روز گذشته کشور

رئیس مجلس شورای اسلامی از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خواست وضعیت نفتکش ایرانی را مورد پیگیری قرار دهد.
علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی یکشنبه مجلس با بیان اینکه آتش سوزی کشتی نفتکش در طول هفته اخیر نگرانی زیادی را در جامعه ایجاد کرد، اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی مجلس مستمرا پیگیری‌های لازم را از طریق دستگاه‌های مختلف انجام داد، ستاد بحران با کمک دولت چین فعال شد، حادثه بسیار تاسف برانگیز است و لازم است کمیسیون امنیت ملی موضوع را در مراحل مختلف دنبال کند. وی افزود: حوادثی که در ۲۰ روز گذشته در کشور رخ داد از ابعاد مختلف در رسانه های مورد بررسی قرار گرفت و در جلسه یکشنبه گذشته نیز مسئولان امر گزارش هایی پیرامون این حوادث به مجلس ارائه کردند. اهمیت این موضوع و زوایای پنهان آن به نحوی است که باید مورد واکاوی بیشتر قرار گیرد اما فصل مشترک اکثر این تحلیل‌ها چند موضوع است. یکی اینکه مشکلات اقتصادی و بیکاری، نگرانی‌هایی در جامعه ایجاد کرده که انتظار عمومی سرعت عمل در حل آنها است.
رئیس مجلس با بیان اینکه حل برخی امور پیچیده اقتصادی در کشور نیازمند زمان است، ادامه داد: در چنین شرایطی ضرورت دارد اولا دولت و مجلس متناسب با شرایط کشور از تحمیل فشارهای اقتصادی جلوگیری کنند، ثانیا افزایش تولید محور اصلی بودجه سال آینده باشد و عمران کشور فرع بر هزینه‌های جاری تلقی نشود و نادیده انگاری نشود. ثالثا هرچه در حل مسائل اقتصادی از توان مردم استفاده شود و مردم مشارکت داشته باشند، زمان حل مسائل کاهش می یابد و نیز به دلیل مشارکت مردم زمان طبیعی حل مسائل قابل درک می شود. لازمه تحقق این امر این است که مسائل به روشنی برای مردم توضیح داده شود و راه‌حل های مختلف با آنها در میان گذاشته شود و با همفکری مردم گام‌های توسعه برداشته شود.
لاریجانی همچنین گفت: مسئولان توسعه‌ای کشور باید با کمک رسانه‌ها در حرکت‌های توسعه‌ای کشور تفاهم لازم با مردم را اصل قرار دهند. توسعه با بخشنامه و دستورات اداری سامان نمی یابد. تفاهم با نخبگان و توده مردم و متقاعد کردن آنها در اقدامات اصلاحی اقتصادی ضروری است. صداوسیما و سایر رسانه ها باید وظیفه خود را بشناسند و به درستی عمل کنند.
سایر اخبار این روزنامه
سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری مطرح کرد هویت‌ومیزان بازداشت‌ها و افراد خودکشی کننده در حوادث اخیر واکنش تند رئیس جمهوری درباره توهین به ملت هرکس حرف بزند یا خس‌و‌خاشاک است، یا گوساله یا آشغال؛ چرا توهین می‌کنید؟ محمد علی نجفی از تخلفات مالی و انتخاباتی شهرداری تهران در دوره قالیباف پرده برداشت محمدصادق جنان صفت اعتراض های نخستین و گره خورده به زلف رانت خبر خوب و بد وجود دارد؟ تلخ و شیرین اخبار «ابتکار» در گفت‌و‌گو با اهالی سینما پشت پرده‌های تولید و فروش فیلم ها را بررسی می کند کویرگردی در ایران به آخر راه رسیده‌ است؟ کویر سوزی «ابتکار» از خواست نمایندگان برای روشن‌شدن ماجرای فوت‌شدگان بازداشتی اخیر گزارش می‌دهد حیدرالعبادی یا نور المالکی ؛ کدام یک پیروز پارلمان عراق می شوند؟ مچ اندازی انتخاباتی دو نخست وزیر نفتکش ایرانی «سانچی» پس از 9 روز سوختن در آتش به همراه خدمه‌اش غرق شد دریایی ها به آسمان رفتند هاشمی شاهرودی: مجبور شدم به آلمان بروم ضمن دستور برای پیگیری وضعیت نفتکش ایرانی ارائه شد تحلیل و راهکارهای «لاریجانی» درباره حوادث ۲۰ روز گذشته کشور